Välkommen till Kisa-Västra Eneby Hembygdsförening

Kisa Hembygdsgård är belägen på en hög bergsudde som skjuter ut i Kisasjöns södra del. Hembygdsgården ligger i en naturlig park med stora tallar och mossiga hällar, med vacker utsikt över Kisa-sjöarnas dalgång. Hembygdsgården ligger centralt i Kisa samhälle, Enebygatan 29, på väg 134 mot Åtvidaberg.

Hembygdsgården med Kisasjön i bakgrunden

Vid Hembygdsgården har återuppbyggts cirka 15 hus av olika slag. Hembygdsföreningen äger och förvaltar idag hela anläggningen.

Vyer från scenbyggnaden

Bli medlem nu!

Årsavgiften för medlemmar är 120 kr för enskild och 240 kr för familj. BG 5574-4007 / Swish 123 170 66 05

Fest på Hembygdsgården

Vill du stödja Hembygdsföreningen tar vi tacksamt emot bidrag. Inbetalning kan ske via BG 5574-4007 / Swish 123 170 66 05

Kindabild

Glöm inte att besöka Kindabilds bilddatabas där du kan söka och kommentera vår stora bildsamling från hela Kinda.

Huvudbyggnaden - Hovby Slott

Huvudbyggnaden, en säteribyggnad från Hovby gård i Västra Eneby socken, är den första byggnaden som uppfördes, år 1927-28.

Huvudingången

Övre loftbodens trappa - Trappa ned till gården

Kisa-Västra Eneby Hembygdsförening bildades 1922. 90-årsjubileum firades 5 augusti 2012.

Gärdesgård vid kaffeét

Du är alltid välkommen till Hembygdsgården Enebygatan 29, 590 38 Kisa.

Öppettider och information för guidning 072-543 95 56 / info@kisahembygdsgard.se